بازگشت
پارکهای موضوعی: پارکهای موضوعی نه گانه تعریف شده در سالهای اخیر در محلات واقع در مرحله دوم توسعه شهرجدیدگلبهار واقع در مرکز هر محله به صورت انتزاعی تعریف گردیده است.”بازآفرینی فضای شهری” و ” ارتقاء کفیت محیط شهری” برای شهروندان مستقر در شهر جدید و ایجاد انگیزه جهت استقرار شهروندان جدید در مجتمع های مسکونی مسکن مهر از اهداف عمده تعریف طراحی و اجرای پارک های موضوعی در شهرجدیدگلبهار می باشد. پارک موضوعی ترافیک از نمونه های در دست اجرای پارک های موضوعی بوده که به مساحت تقریبی 2/5 هکتار و 630 مترمربع ابنیه واقع در اراضی فاز 2(نیمه شمالی) شهرجدیدگلبهار واقع گردیده است . برنامه فیزیکی ” پارک موضوعی ترافیک” به طور خلاصه شامل 2 بخش ” محوطه” و ” ابنیه” با کاربرد آموزشی می باشد.محوطه تجهیزشده با هدف شبیه سازی بخشی از مسیرهای دسترسی سواره با سلسله مراتب ویژه آن شامل چهارراه ها،میادین،تقاطع غیرهمسطح و . . . برای کاربران و جمعیت مخاطب می باشد. ابنیه پیشنهادی شامل بخش اداری ،کلاسهای آموزشی و خدماتی شامل سرویس بهداشتی و کافی شاپ می باشد. جمعیت هدف و پشتیبان پارک موضوعی ترافیک،فرزندان و خانواده های شهروند گلبهاری می باشند تا به کمک ویژگی ممتاز پارک موضوعی امکان آموزش فرهنگ احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کودکان از ابتدای ورود به جامعه شهری فراهم ساخته و به بزرگسالان نیز یادآور گردد.
1) پارک موضوعی ترافیک به مثابه یک شهر سازمان فضایی پارک موضوعی ترافیک به مثابه الگویی از سازمان فضایی شهر می باشد با همان عناصر و اجزا در مقیاس خردتر 2)پارک موضوعی ترافیک تلفیق توامان تفریح و آموزش و خلاقیت نظام دسترسی در پارک موضوعی ترافیک مبتنی بر خلق فضاهای گذر و نظر ایستا و پویا در تلفیق با آموزش و تعلیم است 3) پارک موضوعی ترافیک از سیالیت تا نظم حرکت از هندسه سیال در محیط پارک به هندسه منظم در میانه پروژه در کلان و اجزا طرح 4) پارک ترافیک همگرایی کودک،خانواده،اجتماع آموزش احترام به قوانین راهنمایی به کودکان در جوار امن خانواده و بسط و توسعه آن در قالب جامعه مدنی 5) پارک موضوعی ترافیک خلق فضای گذر و نظر بهره گیری از پتانسیل شیب و اختلاف تراز در سطح زمین جهت ایجاد فضای کشف و شهود و درک مفهوم اختلاف سطح و تراز زمین در تعریف ترافیکی آن (تقاطع غیرهمسطح پل.زیرگذر)